vrijdag 15 september 2017

Pantar Amsterdam

Vandaag ben ik op bezoek geweest bij Pantar Amsterdam, zie 

Pantar Amsterdam is o.a. een kwekerij van Hoya's, vele Hoya soorten, zoals Australis (Lisa), Krinkle Eight, Compacta, Serpens, Mathilde, Chouke, Polyneura, Pubicalyx, Carnosa (Variegata), Linearis, Memoria, Davidcummingii etc. worden daar onder leiding van Jaco en John gekweekt.

De "verzorgers, kwekers, stekkers" van de Hoya's zijn Wim en Joke.

Vele Hoya's stonden vandaag in bloei, het rook heerlijk in de kassen.

Hierbij een foto impressie van de (bloeiende) Hoya's in de kassen aan de Seineweg in Amsterdam.



Hoya "Mathilde"


Stekjes van de Hoya dickasoniana


Stekjes van Hoya serpens


Bloeiende Hoya australis


Hoya carnosa "Krinkle Eight"


Hoya shepherdii


Hoya compacta


Hoya carnosa "Variegata"


Hoya "Chouke"


Hoya "Mathilde" en "Chouke"


Hoya serpens


Buiten scheen het zonnetje 
met Hoya carnosa "Variegata"


Hoya australis "Lisa"


Hoya memoria


Hoya "Mathilde"


Hoya linearis 


Verzorger/kweker/stekker Wim de Beer, nog 99 dagen.................. 


en over 99 dagen neemt Joke het over


2 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen,
    Vraagje ik geb mijn hoya al 6 jaar staat in het licht zonnig in de zomer jaloezieën dicht maar bloeit nooit zo vreemd graag uw advies,,nog een andere vraag ik heb vorig haar een stek gekocht de krinkel maar tot mijn schrik zaten er witte bolletjes in dacht wolluis wat kan ik hier aan doen??
    Groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marleen, misschien verzorg je de Hoya te goed, een Hoya gaat bloeien als ie denkt dat ie dood gaat (dan gaat ie bloeien/zaad/vermenigvuldigen)
    Als je Hoya's hebt, heb je wolluis. Ik sproei met een mengsel van 1/3 water, 1/3 spiritus en 1/3 groene zeep. Een uurtje laten "intrekken" en dan de Hoyas onder de douche schoonmaken. Dit herhaal ik dan om de week. Dan moeten ze weg zijn (hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen