zaterdag 16 september 2017

Hoya linearis

Mijn Hoya linearis staat in bloei, een zeer vroege bloei dit jaar
Deze Hoya komt uit de Himalaya.
Deze Hoya is in Nederland te koop in diverse tuincentra.

Verspreiding: Laos (provincie Vientiane), Vietnam (Provincie Lao Cai en Lai Chau), Noordoost-India, Nepal, Myanmar, Zuidwest-China (noordwesten van Yunnan).

Hoya linearis is een zeer ongebruikelijke, hoya soort, die een lengte heeft tot 6 m. 

Als bergvariĆ«teit geeft Hoya linearis de voorkeur aan een schaduwrijke koele locatie, constant bevochtigde grond en regelmatige voeding van voedingsstoffen in de groeifase.

Hoya linearis werd gevonden door Nathaniel Wallich in de groenblijvende bossen van de Himalaya (Nepal) op een hoogte van 1500 tot 2000 m. In natuurlijke habitats bloeit het in juli tijdens de moesson, wanneer het dagelijks regent.






Thanks Pattamate




2 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen hoe je hem water geeft en vooral hoeveel? Ik laat hem nu helemaal droog worden maar weet niet of hij gedompeld moet worden of steeds een klein beetje water tot hij droog is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ie droog is, dompel ik de linearis helemaal in het water, zodat ie weer flink nat is en laat ik hem weer opdrogen...........

    BeantwoordenVerwijderen