woensdag 21 april 2021

Besgrow

 Vorig jaar werd ik door Surisa Somadee erop geattendeerd dat Orchiata de beste grond voor Hoya's is, in ieder geval 1 van de beste.

Na lang zoeken op het Net kwam ik bij het bedrijf Besgrow ( zie Besgrow) terecht.

Dit bedrijf is gevestigd in Dronten en verkoopt o.a. diverse soorten grond voor 

o.a Orchideeen, Hoya's etc, het bedrijf is nu gevestigd in Dalfsen.

Ik heb een afspraak gemaakt en ik ben vandaag even bij hun langs gegaan.

Ik werd rondgeleid door de eigenaar, dhr. Wubbo Wind, samen met zijn vader.

Ik heb bij Besgrow twee zakken Orchiata (zie Orchiata) gekocht, tevens een grote zak met (grof) perliet.

Een zak Orchiata 9-12 mm voor de stekken  en een zak Orchiata 12-18 mm voor de planten.



Voor mij als Hoya-gek, hebben ze ook Sphagnum Moss, (zie Sphagnum)

Sphagnum wordt veel gebruikt om stekjes te laten bewortelen.


Ik heb ook een paar "plaatjes" meegenomen, dit is geperst sphagnum, 

dat door bijvoeging van water uitzet.


Deze "plaatjes"  werken als volgt:



Als je water er bij voegt zet het Sphagnum uit.
Verdomd handig en geen geknoei.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten